reklama

Skrytá reklama

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Sedím pri telke a kukám film. Je napínavý, podvedome sa šponujem v sedačke, oči vypleštené,dych zrýchlený, dlane sa mi potia, cítim ako mi stávajú chlpy na ruke... Už už sa má situácia rozuzliť keď tu zrazu..... švác!

Reklama.

Najprv zahromžím, no napokon aj privítam možnosť skočiť si konečne na vecko, nakoľko môj unavený mechúr už slaboducho vrieskal na celé kolo, spravím si potom ešte dobručkú, vegetariánsku hamku a otvorím si zarosenú plechovku obľúbeného pivka (vždy mi z neho časť vypení...). Ešte sa trocha potmolím po byte a vraciam sa k telke dopozerať film-už pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niečo mi ale ostalo vŕtať v hlave. Už z filmu super pôžitok nemám. Začal som totiž, niekde v podvedomí, prevracať otázku skrytej reklamy. (poznáte tú hnusnú neodbytnú myšlienku, ktorá vám prepadne mozog a vŕta sa vám tam až pokým sa jej nezačnete venovať, všetko ostatné, ak je to nepodstatné, vám zrazu zmizne spred zorného poľa a aj keď oči a uši vnímajú, mozog odmieta a zaoberá sa iba tým jediným).

Nie som právnik, ani vyštudovaný expert na mediálnu komunikáciu, ale ako je to vlastne so skrytou reklamou? Normálna (nazvime normálnou reklamou to, čo nasleduje po zvučke upozorňujúcej na reklamu) reklama totiž začína až po niekoľkosekundovom džingli (to je slovo, čo?), ktorý upozorňuje na to, že za moment sa stane človek obeťou útoku na svoje mozgové buňky, ktorého prapodstatou je presvedčiť nás o tom, že niečo (hocičo) je lepšie ako predtým (predčím?), že je to 5 krát lepšie, účinnejšie, kvalitnejšie (5x lepšie, účinnejšie, kvalitnejšie, ale ako čo?) a že to treba teda hneď kúpiť, najlepšie ešte skôr ako skončí program. To je pre mňa normálna reklama. Síce otravná, ale kvôli existencii súkromných médií aj potrebná. Je mi to jasné a akceptujem to. Aspoň mám prestávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trápi ma otázka skrytých reklám. Ako je vyriešné propagovanie akéhokoľvek produktu vo filme? Hrdina, pvedzme súkromný detektív, sadá do Fordu, pripaľuje si cigaretu Marlboro, pustí si v aute rádio Sanyo, a stojí pri budove, čakajúc na podozrivého, na ktorej neprehliadnuteľne svieti reklama SONY. Myslíte, že tvorcovia filmov za to niečo dostávajú?

Existuje nejaký špeciálny štatút, podľa ktorého sa na skryté reklamy vo filmoch neuplatňuje zákon o reklamách? Iba mi to vŕta v hlave.

Správy o pol ôsmej (alebo o siedmej-záleží na televízii) sú tiež nositeľkou skrytých reklám. Tu viem, že legislatíva nepovažuje záber na „značku“, (alebo informáciu o firme-kde sa prepúšťa, kde sa prijíma, kde modernizujú a pod.) v Správach za štandartnú reklamu. Asi nepoviem nič nového, ale štáb TV správ to vie a patrične aj využíva. Len si všimnite aké je pozadie pri rozhovoroch, pri mediálnych prieskumoch, pri anketách. Akousi zhodou okolností je za osobou, ktorá rozhovor poskytuje, alebo ktorá odpovedá na anketovú otázku v prevažnej väčšine nejaká plocha propagujúca ľubovoľný produkt, či svietiaca reklama. Je to náhoda, alebo je to zámer kameramana? Platí mu niekto za to? Iba mi to vŕta v hlave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minulý rok bola udelená pokuta nejakej tenistke, pretože hrala v čelenke propagujúcej firmu, ktorá nebola na zozname povolených sponzorov. Pätnásť centimetrov štvorcových versus bezpočet filmov a TV správ.

No nie je to sranda....?

Vlastimil Švec

Vlastimil Švec

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný pracujúci človek a píšem o obyčajných veciach. Starám sa o svoju rodinu a som nesmierne šťastný, že sa zatiaľ každé ráno budím živý a zdravý. Verím v ľudský rozum v jeho najanalytickejšej podobe, verím v ľudské srdce v jeho najláskavejšej podobe a verím v ich dokonalú spoluprácu. A verím vo vetu „Ži a nechaj žiť.“ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu